Proč je důležité, aby se k vám zákazníci vraceli | NEO - Business Intelligence
30. dubna 2015 neobi

Proč je důležité, aby se k vám zákazníci vraceli

Proč je důležité, aby se k vám zákazníci vraceli
5 (100%) spolu 3 hlasů

Protože je to jednodušší a výhodnější než neustále “lovit” nové. Zákazník je alfou omegou každé firmy. Zákazník je ten, pro kterého celý váš business existuje.

Ať je váš obor jakýkoliv, vždy je klíčovou osobou zákazník. I neziskový sektor, školství, zdravotnictví, všechny obory mají svého zákazníka, bez kterého by mohli vše pověsit na hřebík, protože bez zákazníka nejsou příjmy.

Pilíř vašeho podnikání

Zákazník je ten, kdo vám přináší penízestálí zákazníci vám je nosí na zlatém podnose. Zákazníci, kteří se k vám vracejí, jsou splněným snem a určitým měřítkem kvality vašeho přístupu a produktů či služeb.

analyza prodeje

Pokud se nedíváte na své zákazníky z dlouhodobé perspektivy, dostanete se do začarovaného kruhu. V takovém kruhu se vaše aktivity zaměří pouze na hon nových zákazníků a tím odepřete sami sobě možnost směřovat marketingové náklady na upevňování značky na trhu, rozšiřování svých aktivit a zvyšování počtu stálých zákazníků.

Udržujte kontakt

Hýčkat si stálé zákazníky, které už nemusíte přesvědčovat, aby si vás vybrali na poli konkurence, dá méně úsilí. Již vám jednou svoji důvěru a peníze dali, teď jen záleží, jaký vztah s nimi navážete.

Navíc jsou skvělým zdrojem referencí, tam kam se rádi sami vracejí, to také rádi doporučí dál. Pokud se vám podaří mít velký podíl zákazníků, kteří se k vám vracejí a vracejí rádi, je to úspěch, který vám ušetří peníze, čas a spoustu energie. I přesto, že hodně zákazníků dělá změny, je stále větší podíl těch, kteří neexperimentují, nemění to, kde jsou spokojeni, aneb zvyk je železná košile.

Kolik procent u vás tvoří stálí zákazníci? Proč ztrácíte zákazníky?

 

 

Mohlo by vás zajímat: