Jak neztratit zákazníka? | NEO - Business Intelligence
30. dubna 2015 neobi

Jak neztratit zákazníka?

Jak neztratit zákazníka?
5 (100%) spolu 3 hlasů

Ztratit zákazníka je snadné, rozhodně snadnější než jej získat. Jak jej tedy neztratit? Zde platí ta nejjednodušší poučka. Buďte vaším zákazníkem, přemýšlejte jako on, oblečte si jeho kabát a poznejte jeho svět a očekávání.

Pokud nevíte, kdo je vaším zákazníkem, je těžší o něj pečovat. Dívejte se na svět očima zákazníků. I vy jste každý den na druhé straně a stáváte se zákazníkem.

Proč se někam vracíte a jinam ne?

Platí, že negativní zkušenosti jsou silnější a šíří se častěji než ty pozitivní. Za negativní zkušenost vás zákazník spíše potrestá svým odchodem, než se dočkáte pochvaly, že všechno běží hladce.

Zákazníkovi, ale tolik nevadí, že nastala potíž, spíše vnímá to jakým způsobem a jak dlouho se situace řeší.

zakaznici

Tipy, které vám pomohou udržet si zákazníka

Dobře vybírejte pracovníky, kteří jsou v bezprostředním kontaktu se zákazníky. Vstřícný a milý přístup může nahradit i několik vysokoškolských titulů. Komunikujte se zákazníkem tak, že vám na něm záleží a ne, že je na obtíž.

Ujistěte se, že komunikační kanály (tel., adresa, e-mail) jsou aktuální a snadno dohledatelné.  Nebojte se požádat své zákazníky o zpětnou vazbu. Může ukázat rychleji vám skryté mezery.

Věnujte každému svému zákazníkovi jen tu nejlepší kvalitu produktů a služeb. Pokud již dojde k nějaké potíži, omluvte se a najděte rychlé řešení situace. Nepouštějte se do krvavých diskuzí o tom, co všechno zákazník udělal špatně, začnete-li s omluvou, která nic nestojí, získáte si zákazníka zpět na svoji stranu.

O zákazníka pečujte nejen ve chvíli, kdy cítíte jeho odchod, nebo když nastane nějaká potíž. Dávejte mu najevo, že si ho vážíte.  Dodržujte svoje slovo. Pokud od vás dostane informaci, že se mu druhý den ozvete, tak se mu opravdu ozvěte. Pokud se odhlásí z odběru vašich novinek, tak ho opravdu odhlaste.

Ujistěte se, že je ve vašem e-shopu pro zákazníka jednoduchá orientace a neházíte mu klacky pod nohy nepřehledností nebo nefunkčností.

Vy jste ten, kdo by měl znát vaše zákazníky nejlépe. Poznat je může být snadné, budete-li následovat radu Johna T. Chamberse:

“Trávit čas se zákazníky je pravděpodobně ten nejlacinější kurz, který můžete vo vztahu se zákazníky absolvovat.”

 Vyzkoušet NEO Business Intelligence na 15 dní zdarma.

 

Mohlo by Vás zajímat: